Luft i maven om natten

20. juli 2009

Alder:
6 mdr.

Luft i maven om natten

Hej Helen

Denne gang skriver jeg til dig, fordi vores nattesøvn for tiden bliver ødelagt af, at bettemanden (der netop er blevet ½ år) har meget luft i maven. Han vågner simpelthen så mange gange og græder, trækker benene op til sig, slår en ordentlig prut og slapper af igen. Dette gør han rigtig mange gange i løbet af natten.

Han har været kolikbarn indtil 4 mdr., og har haft store maveproblemer. Han har haft umodne tarme, og har fået (og får stadig) Profylac, da han får meget hård mave og luft i maven af almindelig MME. Vi er dog begyndt at få ham over på Arla’s babymælk, som nu ca. udgør halvdelen af hans MME.

Vores dagsplan ser nu sådan ...

Annonce

... ud:

04.30 Flaske
07.00 Vågner og står op
07.30 Havregrød med frugtmos og vand af kop
09.00 1. lur
11.00 Flaske
12.00 Grød eller grøntsagsmos m. vand af kop (frugtmos til dessert)
12.30 2. lur
15.30 Flaske
18.00 Grøntsagsmos og vand af kop (frugtmos til dessert)
19.30 Puttes til natten med flaske (MME eller vælling)
00.30 Flaske

Er der noget jeg kan gøre, for at mindske al den luft i maven?
Kan det være en maveinfektion, eller noget mad han ikke kan tåle?
Kan det være den almindelig MME der giver luft i maven?
Hvornår kan jeg i øvrigt begynde at håbe på, at han kan undvære én af flaskerne om natten?

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder