Brev:
Luft i maven om natten
20. juli 2009
Alder:
6 mdr.
Luft i maven om natten
Hej Helen
Denne gang skriver jeg til dig, fordi vores nattesøvn for tiden bliver ødelagt af, at bettemanden (der netop er blevet ½ år) har meget luft i maven. Han vågner simpelthen så mange gange og græder, trækker benene op til sig, slår en ordentlig prut og slapper af igen. Dette gør han rigtig mange gange i løbet af natten.
Han har været kolikbarn indtil 4 mdr., og har haft store maveproblemer. Han har haft umodne tarme, og har fået (og får stadig) Profylac, da han får meget hård mave og luft i maven af almindelig MME. Vi er dog begyndt at få ham over på Arla’s babymælk, som nu ca. udgør halvdelen af hans MME.
Vores dagsplan ser nu sådan ud:
04.30 Flaske
07.00 Vågner og står op
07.30 Havregrød med frugtmos og vand af kop
09.00 1. lur
11.00 Flaske
12.00 Grød eller grøntsagsmos m. vand af kop (frugtmos til dessert)
12.30 2. lur
15.30 Flaske
18.00 Grøntsagsmos og vand af kop (frugtmos til dessert)
19.30 Puttes til natten med flaske (MME eller vælling)
00.30 Flaske
Er der noget jeg kan gøre, for at mindske al den luft i maven?
Kan det være en maveinfektion, eller noget mad han ikke kan tåle?
Kan det være den almindelig MME der giver luft i maven?
Hvornår kan jeg i øvrigt begynde at håbe på, at han kan undvære én af flaskerne om natten?
På forhånd tusind tak for hjælpen.